Ontbindt de mens nu veel eerder dan vroeger?

Hoog tijd voor een lugubere vraag: in een documentaire ‘Funeral Director’ op Netflix beweert de begrafenisondernemer dat de ontbinding van een lijk vroeger na 3 á 4 dagen begon, maar zo rond het einde van de jaren ‘70 begon dat reeds na 3 á 4 uur! In de film begint die bewering op 16:01, het gaat dan over een lekkende en krakende kist (hilarisch!).
Maar klopt dat?

Z512099
2 weken geleden
in: Biologie
ronron1212
2 weken geleden
https://www.overledenenzorgpro.nl/01002.html
tinus1969
een week geleden
Lijkt me onzin. Mensen zijn niet veranderd.
Z512099
een week geleden
@ tinus1969, vond het ook maar een rare bewering, hij dacht dat het kwam door de ‘moderne medicatie’…dat zei hij letterlijk en dat komt dan van een expert.
LeonardN
een week geleden
Bedenk dat de man wellicht een expert is in het omgaan met lijken, maar niet in de oorzaak waarom iemand eerder ontbindt dan een ander.
"hij dacht dat het kwam door"
Ja en ik zou ook kunnen denken dat het door verandering in voedsel zou kunnen zijn. Of de hogere inname van uitlaatgassen. Maar ik ben ook geen expert op dat gebied, althans ik ben geen onderzoeker/wetenschapper. Bedenk daarnaast dat de man er enig belang bij heeft om een dienst (balsemen) aan te bieden, aan iedereen. Wat overigens bijzonder klinkt, zijn de zinnen na ongeveer dat stukje. Hij had nog nooit gehoord van balsemen, wist niet wat he was, maar weet wel direct dat dat de oplossing moet zijn voor het probleem?! 17:05 Interessant stukje om te lezen:
https://www.poppysfunerals.co.uk/talking-death/a-natural-approach-to-death-why-you-dont-need-to-embalm/

Geef als eerste antwoord